Sivut

sunnuntai 17. helmikuuta 2013

Astiahaaste

Annilla oli hauska haaste jonka nappasin mukaani :) Mihinkään uusiin tuotoksiin ei riitä rahkeet nyt, joten kuvaillaan sitten olemassa olevia juttuja. 

Meillähän on astiat avohyllyissä... keittiörempan ohessa totesin, että en halua piilottaa arkisia aarteitani ovien taa ja mainostetaan nyt taas, ettei meillä ole keittiössä yläkaappeja. Ja juu, siskoni **ttuili mulle jo vuosia sitten, että mulla syö koiratkin Arabiasta...

Vaihdoin kameraan toisen putken... putken joka on varmaan 2 vuotta pölyttynyt laukun pohjalla. Sillä tulikin kivan valoisia kuvia :)

Juomiset. Iittalan Vernaa olen kerännyt vuosia. Kirkkaat ja siniset olen hävittänyt ja kokoelma kattaa tällä hetkellä kaikki muut yli 10 vuoden aikana valmistuksessa olleet värit. Pikkujuomisiin Iittalan Kartiota kirkkaana.

Kirppiksiltä olemme shoppailleet noita Riihimäen tuoppeja / kolpakoita. Kuvassa näkyvät korkeat lasit  ovat IKEAsta ja hajoavat yksi kerrallaan... niiden tilalle pitää keksiä jotain metkaa.

Kuumat juomat nautiskellaan Muurlan Cupido laseista joissa on kaikissa Tommy Tabermannin runo. Vieraita kaffitellaan valkoisesta Teemasta. Teeman tuon koon valmistaminen on tietty lopetettu jo aikaa sitten, joten näitäkin keräillään kirppiksiltä. Yksi kahvikalusto jää tähän saumaan kuvaamatta... kuvataan se sitten ristiäiskattauksessa ;)


Vieraita kaffitellaan myös KoKo M-koon kupeista. Näistä syön myös sileitä keittoja. Takana IKEAn kannut ja kuvassa näkyy myös talon ainoat tassit! Jep, Tiimarin aletiskistä muistaakseni 0,20€ / kipale. Minä siis EN ole millään muotoa merkkiuskollinen.

Ja lisää lautasia. Teemaa ja KoKoa

Tarjoiluun lisää Teemaa ja KoKoa. Kuikistaapa sieltä tuomarilahjaksi joskus saatu Kastehelmikin.

Ja lisää tarjoilua. Vasemmalla wanhaa lasia. Isoin on perintökalleus ja sisällä maatuskan tapaan pinottuna kaksi pienempää, samaa sarjaa ja puoli-ilmaisia kirppislöytöjä. IKEAa tietty tässäkin kuvassa. 

Ja tarjoilua. Huuto.netistä reilu vuosi sitten huudettu Kilta- kaadin kastikkeille. Keltaista Grapponiaa jälkkäreille... näitä kyttään koko ajan lisää. Valitettavasti vaan ihmiset tuntuvat tietävän sarjan arvon ja hinnoittelut on sen mukaiset. Pah.


Ja sitten vielä aterimet. Jätin vanhaan kotiini varmaan 30 hengen Hackmannin Savoniat. Pthyi!! Yli 30 vuotta ruokailua saman mallisilla haarukoilla passas mulle. Kuvassa esiintyvät aterimet meiltä löytyy kuudelle hengelle ja ottaisin näitä mielellään lisääkin, jos joku kertoisi mitä nämä edes on??! 

3 kommenttia:

  1. Heips, mä oon kans pitkään harkinnut avohyllyjä köksään, koska olis niin ihana et kupit sekä kipot olis näkyvillä - ehkäpä minä sen toteutan..

    VastaaPoista
  2. kauniita astioita täytyy laittaa esille! minäkin suunnitelin samaa, koska on hölmöä piilotella kaapeissa käyttötavaraa ja kauniita laseja ym. Ei mulla vaan noin kauniita ole, kun sulla :)

    VastaaPoista